Typ om te zoeken

Innovatie Ziekenhuizen

CHC MontLégia en Coca Cola European Partners: een succesvolle samenwerking in coronatijden

Delen

[CONTENT REPORTAGE] Maart 2020 staat in ieders geheugen gegrift als de start van de Covid-19-crisis. Tegelijkertijd ging in deze moeilijke periode ook het nieuwe ziekenhuis CHC MontLégia in Luik open. Cédric Blogie, verantwoordelijke voor de commerciële activiteiten op de site MontLégia: “We hebben het ziekenhuis sneller geopend dan gepland – op 20 maart – om zo te kunnen reageren op de coronacrisis. Dat was een échte uitdaging, want we groepeerden 3 verschillende ziekenhuizen en dus ook 3 teams in één ziekenhuis. Het was een moeilijke periode met een onbekende ziekte, personeel dat in het begin in grote onzekerheid moest werken en tegelijkertijd kenden we ons gloednieuwe gebouw nog niet. Dat alles maakte het niet altijd evident.” 

Toch kreeg CHC MontLégia tijdens de coronacrisis ook heel wat steun van de bevolking én van leveranciers. Cédric Blogie: “Coca-Cola European Partners (CCEP) leverde ons tijdens de coronacrisis gratis drankjes aan, waardoor onze zorgteams even konden pauzeren in het bedrijfsrestaurant. Een ideaal moment om ideeën en ervaringen uit te wisselen met collega’s; iets wat niet onbelangrijk was in de realiteit die we dagdagelijks beleefden.” 

CHC MontLégia Coca-Cola European Partners

CCEP en de Groupe santé CHC werken al jaren samen en ook in MontLégia werken ze nu aan een gezamenlijk, nieuw project. 2 jaar geleden publiceerde de Groupe santé CHC een openbare aanbesteding, waarbij gezocht werd naar een partner voor de drank- en snackautomaten. “CCEP was de enige die op al onze vereisten positief antwoordde: koude dranken, warme dranken, snacks,… ze konden het allemaal aanbieden. Belangrijk voor ons, want zo konden we met één leverancier samenwerken en moesten we niet op zoek naar verschillende partners”, aldus Cédric Blogie. 

Tijdens de bouw van het ziekenhuis werd al rekening gehouden met de nissen en de aansluitingen die nodig waren om op verschillende plekken drank- en snackautomaten te voorzien. “Samen met CCEP gingen we strategisch te werk, we bekeken waar we drankjes of snacks wilden aanbieden en dewelke dat zouden zijn. Geen gemakkelijke oefening: alleen al in het ziekenhuis gaat het om zo’n 87 automaten en voor de Groupe santé CHC gaat het om 124 automaten in totaal. Daarnaast bracht ook de coronacrisis bepaalde moeilijkheden met zich mee.” 

Jean François Charlier, Regional Account Health & Tertiary, CCEP: “Wij hebben ons van in het begin flexibel en begripvol opgesteld naar onze klant toe. Zo verliep de verhuis wat trager dan initieel gepland was en dus stelden wij ook de levering van onze automaten uit. Bij CCEP wilden we de samenwerking met Groupe santé CHC graag verderzetten en dus hebben we ons zoveel mogelijk aangepast aan de vereisten van de klant en dit op vlak van aanbod, materiaal, de bekleding van de machines én het prijsaspect.” 

Cédric Blogie: “Zonder wederzijds vertrouwen kan een project als dit niet werken. In het afgelopen anderhalf jaar is het ontzettend belangrijk geweest om telkens flexibel te zijn en samen naar oplossingen te zoeken, en met CCEP is dat ook elke keer opnieuw gelukt.” 

Laat een commentaar na

Your email address will not be published. Required fields are marked *