Steven Blees, Juniper

Een slimme netwerkoplossing? Die gaat uit van de eindgebruikerservaring! 

[Partner Content] Draadloze netwerken zijn cruciaal voor een zorgorganisatie. Het probleem is dat veel huidige oplossingen gebaseerd zijn op verouderde architecturen, toen smartphones, Bluetooth Low Energy en Microservices nog niet bestonden. “Hun focus ligt op connectiviteit”, aldus Steven Blees, Enterprise Sales Director BeNeLux bij Juniper Networks. “Wij vertrekken daarentegen vanuit een fundamenteel ander principe, namelijk de ervaring van de eindgebruiker, en zetten in op een cloudoplossing die is gebouwd op AI.” 

Juniper Networks is traditioneel sterk in beveiligings- en netwerkproducten. Met de overname van Mist Systems kwam daar een krachtige oplossing bij. Mist Systems bouwde namelijk de eerste op AI en Microservice Cloud gebaseerde netwerkoplossing, mét een virtuele IT-assistent genaamd Marvis. “Onze filosofie is dat het niet goed genoeg meer is om te weten dat iemand niet kan connecteren of geen goede verbinding heeft, je wil weten hóe de gebruikerservaring is. Sterker nog: je wil daarop anticiperen.” Juniper monitort alle data afkomstig van gekoppelde gebruikers en devices, analyseert die informatie continu en analyseert problemen. “Is er een incident, dan weten we direct wat de oorzaak is. IT hoeft geen uren te troubleshooten, waardoor er tijd vrijkomt, wat belangrijk is in een ziekenhuis dat 24/7 operationeel is. Sterker nog: je lost problemen proactief op, voor er iemand een ticket aanmaakt.” 

Snelle uitrol, minder tickets, meer tevredenheid 

Steven Blees noemt een rits aan praktijkvoorbeelden. “ServiceNow bijvoorbeeld ontvangt sinds de overstap op Juniper 90% minder tickets. Een andere klant van ons, UPS, geeft aan 85% sneller problemen op te lossen. Twee andere namen zijn het Jan Yperman Ziekenhuis en het Elisabeth Ziekenhuis. Zij geven allebei aan hoe belangrijk proactief inzicht is. Het is voor IT steeds lastiger om het groeiend aantal gekoppelde toepassingen en medische apparaten te beheren. Maar doordat ze proactief advies krijgen over hoe ze hun netwerk kunnen verbeteren, gaan ze veel efficiënter met tijd om. Tijd die kan gaan naar hoogwaardige taken in plaats van troubleshooting. Doordat de architectuur gebouwd is aan de hand van microservices hoef je je geen zorgen meer te maken over resources. Deze architectuur is doorgetrokken tot op de access points waardoor updates en patches heel snel uitgerold kunnen worden.” 

Exacte locatiebepaling 

Doordat Mist een volledige AI-engine bevat, is het mogelijk om aan de hand van slimme algoritmes nauwkeurige locatiebepaling te voorzien. “Het Jan Yperman Ziekenhuis gebruikt ons realtime locatieservicesysteem om rolstoelen, computers en andere belangrijke en waardevolle assets te traceren. Inzicht hebben in dit soort stromen maakt het makkelijker om meer efficiëntie aan te brengen. Het systeem biedt in de toekomst ook de mogelijkheid om personen met dwaalgedrag op een correcte manier te begeleiden, of wayfinding te voorzien zodat patiënten sneller hun weg vinden naar hun afspraak.” Een van Junipers’ klanten, American Veteran Affairs Hospitals, geeft patienten de mogelijkheid om via een soort Uber-app een rolstoel te bestellen. Dit zijn slechts enkele voorbeelden van wat er met AI en locatiebepaling mogelijk is. “Meer weten? Dan doen we graag een demo of test, liefst in een uitdagende omgeving, omdat we daar het verschil maken”, besluit Steven Blees. 

Lees ook op ZORG Magazine:

Lees ook

Wil je op de hoogte blijven van het laatste zorgnieuws?

Wens je up-to-date te blijven van het laatste zorgnieuws en leerrijke events?
Schrijf je dan hier in en ontvang 2-wekelijks onze nieuwsbrief.